Tuesday 16 March 2010

London Calling...

Ready for shopping:Jeans, body and cardigan - Topshop, belt, scarf and Elephant necklace - H&M, shoes - Bianco, bag - Mulberry.

I love London for shopping. I usually end up purchasing pieces in the same stores every time, and this time was no different. However, half the joy of shopping is strolling around, looking and searching in new places and boutiques, even those you can not afford, to get an inspirational kick. Are you inspired enough, you can replicate the look you want in more affordable places like Zara, H&M and Topshop. They are usually brilliant in copying the latest from the catwalk, and you can actually find designs and colours at H&M even before you can read about them in the fashion magazines. I was inspired by the March edition of Elle, and wanted peep toe shoes. Surprise, surprise, I found a pair I could not resist at Zara. Theese items begged to come home with me this Saturday (and strangely enough, I replied that "my home, is your home"):


Peep toe shoes with leather laces, so right at the moment - Zara special edition


Preppy blazer with shoulder details - H&M, Loose cotton T-shirt - Zara, Golden oversized necklace - French Connection.

2 comments:

  1. Fin blogg :)
    Siden det er en moteblogg tenkte jeg at jeg kunne legge med noen linker
    http://bloodyburberry.com/
    http://www.youtube.com/watch?v=m7aPoDg5fDc
    http://www.forbypels.no/

    Jeg tenkte siden det ser ut som du akkurat har startet moteblogg kunne du være et forbildet og (til en forandring i moteverdnen) være i mot pels :D Personlig syntes jeg skinn (lær) er greit siden vi bruker hele dyret (gris, ku, sau)
    Sikker på at du får flere tilhengere og det er flere av oss som er interesserte i mote men hater pels. Det er mange merker som sier at dyrene har det bra helt til de dør, men det er så godt som ingen og det kan jeg love deg :)Jeg tror at bloggen din kommer til å få veldig mange leser (siden du skriver så bra;)) Så kanskje du også kunne oppfordret tilå ikke bruke pels.

    Også se filmen Earthlings (av Joaquin Phoenix) Veldig bra film :)

    Håper du er/blir i mot pels (man blir det etter å se filmen :O)

    Klem Emilie ( ikke tro at jeg er noen ekstrem dyreaktivist som skal skremme deg og komme med trusler, men akkurat pels har jeg lyst å reklamere imot, spesielt i Norge.)

    ReplyDelete
  2. Hei Emilie!
    Takk for konstruktivt og bra innlegg:).
    Hvis du har lest litt nedover på bloggen min, så har jeg alt skrevet at jeg er veldig opptatt av å skape litt oppmerksomhet rundt den litt mer etiske og miljøvennlige siden av mote, og dyr er ikke noe unntak. Jeg synes personlig at pelsindustrien er grotesk, og jeg har ingenting til overs for det å ale opp dyr for så å drepe de pga pelsen. Jeg synes at det er kjempeflott at du og andre er opptatt av dette, og jeg lover å skrive et innlegg eller to om dette etter hvert. Når det er sagt, så vil jeg ikke bruke bloggen min til å ta opp altfor vanskelige temaer, for da blir det plutselig veldig tungt, og ikke så veldig morsomt for folk å lese.Det finnes mange etiske ting å ta opp når det kommer til mote og skjønnhet, alt fra forsøk på dyr, barnearbeid og forurensning. Men jeg tror det er lurt å være klar over at i moteindustrien er det mange ofre, og dyr er de som lider mest ufortjent.
    Jeg må innrømme at jeg er alt for glad i vesker og sko, at jeg kan si at jeg har noe i mot lær. Jeg synes, som du, at lær fra ku og sau er helt greit, i og med at de stort sett lever helt normale liv,og at de ikke kun blir brukt for skinnet sin skyld(men jeg liker selvfølgelig ikke tanken på at vesken min en gang hadde to øyne og et lite hjerte men slike ting tenker man jo ikke på i hverdagen).
    Miljømessig ser jeg fordelen av at ting er laget av naturlige produkter, da dette ikke forurenser like mye som f.eks polyester og PVC. Men det betyr at jeg heller fronter stoffer som typ bomull og silke, i tillegg at jeg har en forkjærlighet for organiske stoffer når det er tilgjengelig.
    Jeg lover å lage et lite innlegg etterhvert, og jeg kommer heller ikke til å bruke bilder med ekte pels, eller oppfordre til bruk av pels på noen som helst måte. Pels er mykt og godt og ser fint ut, men gjør seg best på den rette eieren :).

    Til slutt må jeg legge til at i og med at jeg har jobbet en god del år i klesbutikk, har jeg ikke kommet utenom å selge varer laget av pels. Men om jeg en dag starter min egen, så skal jeg nok klare å komme utenom det dilemmaet. Heldigvis går vi inn i en sesong nå, der pels verken passer seg eller er spesielt behagelig.

    Håper du er fornøyd med svaret?

    Mvh
    Elisabet :)

    ReplyDelete